Paylaşım Türkiye
Reklamların Çocuklar Üzerindeki Olumsuz Etkileri 212
Paylaşım Türkiye
Reklamların Çocuklar Üzerindeki Olumsuz Etkileri 212
Paylaşım Türkiye
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


paylaşım forumu, site ekle, site tanıt, dizin
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlSite ekleGiriş yap

 

 Reklamların Çocuklar Üzerindeki Olumsuz Etkileri

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
haso
Yetkingrafiker
haso


BANLANDI
Mesaj Sayısı : 2099
Kayıt tarihi : 02/08/10

Kişi sayfası
Altın Altın: 0
Para Para: 0

Reklamların Çocuklar Üzerindeki Olumsuz Etkileri Empty
MesajKonu: Reklamların Çocuklar Üzerindeki Olumsuz Etkileri   Reklamların Çocuklar Üzerindeki Olumsuz Etkileri EmptyÇarş. 4 Ağus. - 1:29

Günümüz
dünyasında medya, kişilerin zihinsel ve duygusal süreçlerini etkileyen
faktörler arasında ilk sıralarda yer almaktadır. Özellikle elektronik
medya kanalları (tv, radyo, internet) aracılığıyla her gün karşımıza
çıkan reklamlar özellikle çocukları hem psikolojik hem davranışsal
olarak ciddi şekilde etkilemektedir. Sekiz yaş ve altı çocuklar,
televizyon reklamlarını eleştirel bir gözle değerlendirme becerisine
sahip değildir. Küçük çocuklar reklamlarda verilen abartılı ve taraflı
mesajları doğru ve güvenilir olarak görüp sunulan bilgilere kolayca
inanma eğilimindedir. Bu durum çocukların reklamlardan etkilenerek
materyalistik değerlere odaklanması, sağlıksız beslenme alışkanlıkları
edinmesi, belirli ürünlerle ilgili yersiz istekler geliştirip ebeveynle
çatışma yaşaması gibi gelişimsel açıdan ciddi sakıncalar doğurur.


Çocukların inanma eğilimi dolayısıyla, çocuk reklamlarının tercih
oluşturma ve satın alma davranışına dönüşme gücü yetişkin reklamlarına
göre oldukça yüksektir. Çocuklar bir kez bile görmüş olsalar reklamların
içeriğini hatırlayabilir ve o ürünü tercih eder hale gelebilirler.
Ayrıca, tekrarlanan reklamlar kardeşiğun ürünle ilgili isteğini arttırıp
güçlenmesine neden olmaktadır. Özellikle çocukların özdeşleşmek istediği
bir süper kahraman, çizgi film ya da oyun karakteri üzerinden yapılan
reklamlar çocukları yönlendirme konusunda oldukça etkilidir. Çoğu
reklamda karşılaştığınız özendirici içerikler ve dürüst olmayan bilgiler
çocuk zihninde ürünle ilgili gerçekdışı ve yanlış imajların oluşması
için yeterlidir. Örneğin, bir çocuk reklamını seyrettiği çok şekerli ya
da yağlı atıştırmalıkları yemesi gereken, kendisi için uygun ürünler
olarak zihnine yerleştirebilir ya da yaşına uygun olmadığı halde
reklamda gördüğü oyuncağı kararlı şekilde arzulayabilir. Ebeveynlerin
reklamlar tarafından teşvik edilen yanlış algıları kırabilmesi ve kardeşiğu
doğru olana yönlendirmesi oldukça zor olabilmektedir.


Bu sorunun çözümü için ebeveynlerin çocuklara erken yaşlardan
itibaren medya okuryazarlığı becerisi kazandırabilmesi gerekir.
Çocukların televizyonda izledikleriyle ilgili eleştirel bir bakış açısı
geliştirebilmek için yardıma ihtiyacı vardır. Reklamların kardeşiğunuz
üzerindeki olumsuz etkisini en aza indirgemek için baştan itibaren
reklamlar üzerine şöyle konuşmalar yapabilirsiniz: ‘Bu çikolatanın sana
gerçekten güç vereceğini nereden bilebiliriz ki? Sabah kahvaltıda
yediğin bal ve peynir seni çok daha iyi besler. Sence bu reklamı yapan
kişiler senin ne düşünmeni istiyorlar?’. Farkındalık yaratan ve
sorgulama becerisi geliştiren bu türden ebeveyn yaklaşımları, kardeşiğun
reklamlarda sunulanın aksine gerçekle uyumlu bir bakış açısı kazanması
ve doğru davranış alışkanlıklarını edinmesi için en etkili yöntemdir.


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Reklamların Çocuklar Üzerindeki Olumsuz Etkileri
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Itemlerin Üzerindeki Açıklamalar ve Anlamları
» Ölümsüz Kahramanlar
» Kolombiyada sigara paketleri üzerindeki resimler (+18)
» Olumsuz düşünmenin de olumlu yanları var
» Eşlerin Anlaşmazlığı Çocukları Olumsuz Etkiliyor

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Paylaşım Türkiye :: Sağlık Bilgisi :: Çocuk Sağlığı-
Buraya geçin: