Paylaşım Türkiye
Escape From Monkey Island Tam Çözüm 212
Paylaşım Türkiye
Escape From Monkey Island Tam Çözüm 212
Paylaşım Türkiye
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


paylaşım forumu, site ekle, site tanıt, dizin
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlSite ekleGiriş yap

 

 Escape From Monkey Island Tam Çözüm

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
devrim123
*******.
devrim123


uyarı yok
Terazi Keçi
Mesaj Sayısı : 403
Doğum tarihi : 25/09/91
Kayıt tarihi : 17/06/10
Yaş : 32
Nerden : İstanbul
Sitemizi kim tavsiye etti : Google Amca :D

Kişi sayfası
Altın Altın: 0
Para Para: 0

Escape From Monkey Island Tam Çözüm Empty
MesajKonu: Escape From Monkey Island Tam Çözüm   Escape From Monkey Island Tam Çözüm EmptyC.tesi 24 Tem. - 2:16

Escape From Monkey Island Tam Çözüm Escape_from_Monkey_Island_artwork
ACT 1
Giriş
Gördüğünüz gibi, Guybrush’ın gemisini korsanlar basmış. Ne kötü değil mi? “Değil” diyenlerden gidip Quake’in başına tekrar çökmelerini rica ediyorum, kan hırslarını henüz tatmin edememişler. Guybrush direğe bağlanmış durumda, hareket edemiyor. Fakat bu ayaklarını kullanamayacağı anl—– gelmiyor. Ekranın sol altındaki “hot coal brazer”a yüzünüzü dönün. Use tuşuyla mangalı (yani brazer’ı) yere devirin ve yanan bir kömür parçasını pick tuşuyla ayaklarınızın üzerine alın. Şimdi sağ taraftaki dev topa doğru dönün ve kömür parçasını topa fırlatın. Çok fazla oyalanırsanız Guybrush’ın ayakları yanıyor ve kömür parçasını bırakmak zorunda kalıyor, böyle olursa aynı hareketleri yineleyin. Fitil ateşlenecek ve korsan gemisi batacak. İlk demoyu gönül rahatlığıyla izleyin.
Melee Island
Yorucu bir iş gününden sonra eve dönmek gibisi yoktur.. Ve fakat karşılayan yok! Psikopat maymun Timmy the monkey, size bir şeyler anlatmaya çalışıyor. Lassie’den daha başarılı bence. Onu izlediğinizde görüyorsunuz ki, Dalton Çetesinin yedek elemanına benzeyen tipsiz bir herif evinizi mancınıkla bombardımana tutuyor. Sebebi, adada Elaine’in öldüğüyle ilgili söylentilerin dolaşması. Elaine size iki tane görev verip ortadan kayboluyor: Evin bombalanmasını sona erdir ve Lucre Adasına gidip aile avukatlarına danışarak Elaine’in yaşadığını kanıtlamanın bir yolunu bul. Eh, artık başlayabiliriz.

Evi kurtarmanın en basit yolu, mancınığı ele geçirmek. Fakat mancınığın başındaki adam çok yaklaşırsanız sizi kovalıyor. Adama evinize neden taş atıp durduğunu sorun. Bu diyaloğu devam ettirirseniz, adam size uzun zamandır çalıştığını, karnının çok acıktığını, yiyecek bir şeyler olsa hemen mola vereceğini söyleyecek. Melee Town’a inin. Scumm Bar’ı bulun ve içeri girin. Hemen kapının yanında iki adam dart oynuyor. Onları şimdilik pas geçip ilerleyin. İki tane masa göreceksiniz; sağdakinin başında sarhoş bir denizci oturuyor. Soldaki masada oturan adam şimdilik sizi ilgilendirmiyor ama onu unutmayın. Sarhoş denizcinin oturduğu masanın üstünde bir tabak kraker (jerky pretzels) duruyor, işte ihtiyaç duyduğunuz yiyecek. Sarhoş denizciye krakerleri alıp alamayacağınızı sorun, ama size vermek istemiyor. Masanın üstünde duran balona (birthday balloon) bakın. Tekrar dart oynayan adamların yanına dönün. Onlara duvardaki delikleri sorun. Çok sinirlenecekler ve ne kadar usta birer atıcı olduklarını göstermek için sizden bir hedef seçmenizi isteyecekler. Az önce baktığınız balonu vuramayacaklarına bahse girin. (Eğer balona bakmamışsanız, konuşma seçenekleri arasında bu çıkmıyor. Balona look tuşuyla bakmayı unutmayın). Atacaklar ve elbette vuracaklar. Ne hikmetse sarhoş denizci bayılıverecek, artık balonun içinde uyku gazı mı vardı bilmiyorum. Şimdi gidip krakerleri alın ve inventory’inize koyun. Sakın yemeyin çünkü sayıları sınırlı.
Melee Town’dan çıkın ve Harbor’a gidin. Lucre Adasına gitmek için bir geminiz olması gerekiyor. Ancak buradaki kadın size resmi bir izin belgeniz olmadan hiçbir gemiyi alamayacağınızı söylüyor. Kadının solunda, yerde duran kemer gibi şeyi (inner tube) alın ve inventory’inize koyun. Şimdi tekrar Mansion’a (yani evinize) dönün. Eve doğru ilerleyin. Evin hemen önünde (sağ tarafta) bir kaktüs duruyor. Inner tube’ü kaktüs üzerinde kullanın. Şimdi mancınığın başındaki adamın yanına gidin. Inventory’den krakerleri çıkarıp adama verin, kısa bir süreliğine mancınığın başından ayrılacak. Hemen mancınığın yanına gidip kontrollerle oynayın. Adamın hedefini değiştirdiniz. Geri dönüp bir atış daha yapacak ama kaya lastikten sekip geri dönecek, mancınığın işi bitti! Bir ara demo girecek, bir sigara yakıp izleyin. Zaten sigara içmiyorsanız adventure oynamayın, ben denedim olmuyor.
Demoda Elaine’in geri geldiğini görüyoruz, peşinden de rakibi Charles L. Charles geliyor. Charles Elaine’in rakibi, onun öldüğü söylentisinden faydalanıp başkanlık koltuğuna oturmak istiyor.
Elaine mansion’a (yani eve) girince peşinden gidin. Mansion’un içinde Elaine’i bulun ve onunla konuşun. Konuşma sırasında yetki belgeniz olmadığı için gemi alamadığınızdan bahsedin. Size bir mühür (Gubernatorial Symbol) verecek. Elaine’in önünde dikildiği masanın üstündeki kağıdı (goverment contract) alıp Elaine’e imzalatın. Odanın içinde biraz dolanın, üzerinde iki tane tabak olan bir dolap göreceksiniz. Dolabın önüne gidin ve buradaki kağıdı da (cushy goverment contract) alın. Önce okuyun (yani look tuşuyla bakın) sonra bu kağıdı da Elaine’e imzalatın (Kağıda önce bakmazsanız Elaine’e veremiyorsunuz). Şimdi mansion’dan çıkın ve Melee Town’a geri dönün.
Melee Island (devam)
Bir gemi için sadece yetki belgesi yetmiyor, size tayfa da lazım. Melee Town Hall’un (Scumm Bar’dan hemen önceki ekran) önünde duran iki kişi var. Yanlarına gidip onlarla konuşun. Hey, onlar sizin eski dostlarınızmış! Carla ve Otis, ilk Monkey Island oyununda Guybrush’ın tayfalarıydı. Ve doğal olarak Guybrush’a biraz soğuk davranıyorlar, şimdiye kadar gördükleri herkese “embesil kaptanlarının -ki bu Guybrush oluyor- onları adada nasıl bıraktığını” anlatmışlar. Her neyse, onlara tayfalık teklif edin, ilk anda reddedecekler ama yılmayıp bunun bir “cushy goverment” işi olduğunu söyleyin. Inventory’inizden “cushy goverment contract”ı çıkarıp Carla’ya verin, kabul edecekler. Tayfalardan ikisi tamam (Unutmayın, goverment contract’ı değil, cushy goverment contract’ı vereceksiniz). Bir tayfa daha bulmanız gerekiyor. Tekrar Scumm Bar’a girin ve krakerleri aldığınız masanın solundaki masaya gidin. Burada “Mr.Cheese” oturuyor, kendisi barın sahibi ve aynı zamanda iyi bir denizci. Onu grubunuza katılmaya ikna etmelisiniz. Mr.Cheese’le diyalog seçenekleri arasında “arm wrestling” ile ilgili bir şey çıkana kadar konuşun. Şimdi adama bilek güreşi (yani arm wrestling) yapmayı teklif edin, güreşi kazanırsanız size katılacak. Haydi buyrun güreşe.
Bilek güreşini kazanmak için kas gücüne gerek yok. Bir dizi “hakaret-cevap” diyalogu göreceksiniz, sistem şöyle işliyor: Önce Guybrush adama hakaret ediyor, adam buna doğru cevabı vermek zorunda. Eğer verirse, hakaret sırası ona geçiyor. Bu sefer de Guybrush doğru cevabı vermek zorunda. Veremezse, karşı tarafın bir hakaret hakkı daha oluyor ve cevabı veremeyen tarafın kolu biraz bükülüyor. Artarda birkaç hakarete doğru karşılığı veremezse de güreşi kaybediyor. Kollar dengede kaldığı sürece, iki taraf da hata yapmamış demektir. Kimin kolu yamuluyorsa, hata yapıyor demektir. Burada benim kullandığım kombinasyonu vermenin bir anlamı yok, çünkü adamın hakaretleri her seferinde değişiyor. O zaman doğru cevapları nereden bilecem diyorsanız, aşağıdaki listeye bakabilirsiniz, bu olası bütün hakaret ve uygun cevaplarını gösteriyor (Şimdi neden ingilizce bilseniz iyi olur dediğimi anladınız mı?). Liste sonraki sayfada…
* Hakaret: Today, by myself, twelve people I’ve beaten.
Cevap: From the size of your gut, I’d guess they were eaten.
* Hakaret: I’ve got muscles in places you’ve never even heard of.
Cevap: It’s too bad none of them are in your arms.
* Hakaret:Give up now, or I’ll crush you like a grape.
Cevap: I would if it would stop your WINE-ing.
* Hakaret: My ninety-eight-year-old grandmother has bigger arms than you.
Cevap: Yeah, but we’ve both got better bladder control than you.
* Hakaret: I’m going to put your arm in a sling.
Cevap: Why, are you studying to be a Nurse?
* Hakaret: My stupefying strength will shatter your ulna into a million pieces.
Cevap: I’m surprised you can count that high.
* Hakaret: Hey, look over there!
Cevap: Yeah, yeah, I know: It’s a three- Headed monkey.
* Hakaret: Your knuckles I’ll grind to a splintery paste.
Cevap: I thought the bean dip had a strange taste.
* Hakaret: Your arms are no bigger than fleas that I’ve met.
Cevap: So that’s why you’re scratching. I’d go see a vet.
* Hakaret: People consider my fists lethal weapons.
Cevap: Sadly, your breath should be equally reckoned.
* Hakaret: Only once have I met such a coward.
Cevap: He must have taught you every thing you know.
* Hakaret: You’re the ugliest creature I’ve seen in my life.
Cevap: I’m shocked that you never have gazed at your wife.
* Hakaret: My forearms have been mistaken for tree trunks.
Cevap: An over-the-counter defoliant could help with that problem.
* Hakaret: I’ve out-wrestled Octopi with these arms.
Cevap: I’m sure that spineless creatures everywhere are humbled by your might.
* Hakaret: Do I see quivers of agony dance on your lip?
Cevap: It’s laugher that’s caused by your feathery grip.
Şu hakaretleri ise asla yapmayın veya şu cevapları asla vermeyin, yoksa kaybedersiniz:
Yapmamanız gereken hakaret / Vermemeniz gereken cevap:
* You’re a big poopy head! / – Oh, yeah?
* You suck! / – NOT
* Dummy! / – I am rubber, you are glue…
* You’re not very nice! / – I’m shakin’! I’m shakin’!
* I don’t want to play anymore. / – Shyea! How appropriate. You fight like a cow
Güreşi kazandıktan sonra, Harbor’a geri dönün ve oradaki kadına Elaine’in size verdiği sembolü gösterin. Size Dainty Lady adında bir gemi verecek ve siz de tayfalarınızla beraber Lucre Island’a doğru yola çıkacaksınız.
Lucre Island
Lucre Adasına hoşgeldiniz. İlerleyip merdivenlerden çıkın, sola dönüp dümdüz ilerleyin. Law Office of WTD’nin önüne çıkacaksınız. Zaten henüz başka hiçbir binaya giremiyorsunuz, Guybrush önce Law Office’e gidilmesi gerektiğini söyleyip duruyor. Law Office’e girin, kısa bir demo izleyeceksiniz. Avukatlardan biri size bir mektup verecek ve onlar gerekli araştırmaları yaparken size adada gezmenizi önerecek. Mektubu okuyun, Elaine’inin babasından kalma bir vasiyet. Bankadaki özel kasasında Elaine için bir şeyler olduğunu, ayrıca aynı kasada “dünyanın en korkunç ve en büyük sırrının anahtarının” olduğunu söylüyor. Avukatlarla tekrar konuşun ve onlara işin ne zaman biteceğini sorun. Diyaloğun devamında, elinizdeki mektuptan bahsediyorsunuz ve onlar da bankaya gidip kasayı açmanızı öneriyorlar. Law Office’ten çıkın ve hemen yanındaki bankaya girin. Sırada sizden önce olan sinirli adama dikkat edin, ileride hatırlamak hayatınızı kolaylaştırabilir. Netekim o adamı oraya boş yere koymadıklarını takriben üç buçuk saat debelenip hayatımı zorlaştırdıktan sonra anlayabildim. Vezendar Britanny ile konuşun ve ona özel kasanızı görmek istediğinizi söyleyin (Diyalog seçeneklerinin yanındaki kurukafa işareti, altta daha fazla diyalog seçeneği olduğunu gösteriyor). Müdürü çağıracak ve beraber kasaların bulunduğu odaya gireceksiniz. Tam o anda da, ara demoda görüldüğü üzere Guybrush’a benzeyen biri bankayı soymaya gelecek, kasayı çalıp gidecek ve ayrılırken de “Benim adım Guybrush! Bankayı ben soydum!” diye bağıracak. Fakat şu anki temel probleminiz, kasaların bulunduğu odada kilitli kalmış olmak. Kapıyı bir şekilde açmalısınız. Odadaki masanın üzerinden kılıcı ve deniz süngerini (medium sea sponge) alın. Masanın arkasında, yerde duran deniz süngerini de (large sea sponge) alın. Özel kasanızın çıktığı yerdeki boşluğa bakın, içerde bir müzik kutusuyla bottle of fine grog var, ikisini de alın. Kapının önünde, yerde bir mendil var, alın. Mendili alınca altından bir deniz süngeri daha (small sea sponge) çıkıyor, son olarak onu da alın. Şimdi kapının önüne gidin ve kılıcı kapının üzerinde (”bottom hinge of the door”) kullanın. Kırılacak.. Önemli değil, kırık kılıcı tekrar aynı yerde (”crack”) kullanın. Bu sefer araya sıkışıp kalacak. Üç deniz süngerini de aynı yerde kullanın. Son olarak, bottle of fine grog’u aynı yerde kullanın, kapı patlayıp açılacak. Dışarı çıkar çıkmaz da şüpheli olarak tutuklanacaksınız.
Neyse ki hakim iyi niyetliymiş, hapse girmenize gerek yok. Ama suçsuzluğunuz kanıtlanana dek Lucre Adasından ayrılamazsınız. Çivili tabut gibi duran şeyin (Iron Maiden) önüne gidin, buradan “tin of chicken grease”i alın. Buradaki hücrede tanıdık biri duruyor, Otis de tutuklanmış. Suçu çiçek koparmak. Siz suçsuzluğunuzu ispat edene kadar da oradan çıkamayacak. Eh, artık buradan çıkın.
Lucre Island (devam)
Tekrar bankanın önüne dönün. Burada dikilen müdürle konuşun, size bankanın suç mahali olduğu için kapatıldığını, kimsenin içeri giremeyeceğini söylüyor. Bankanın çatı penceresine dikkat edin, açık. Buradan girebilirsiniz ve fakat nasıl? Yerde bir kanalizasyon deliği (manhole) duruyor. Kırık kılıcı deliğin üstündeki kapağı açmak için kullanın, kılıç aşağı düşecek, boşverin. Şimdi kağıdı kalemi hazır edip deliğin yanında duran az önce açtığınız kapağa (manhole cover) bakın, Guybrush üzerinde birşeyler yazdığını söyleyecek ve okuyacak. Benim oyunumda, “Mindy loves Ned – Harry loves Mindy” yazıyordu ama bu isimler sizin oyununuzda değişebilir. Guybrush’ın okuduğu isimleri not edin, biraz sonra kullanacaksınız.
Ara demoda dikkat ettiyseniz, bankayı soyan adamın burnu yoktu. O halde protez kullanıyor olabilir. Bu yüzden ilk olarak bankanın solundaki “Palace of Prostheses”e gidin. İçeri girip tezgahın arkasında duran adamla konuşun, ismi Deadeye Dave, kör ama koku alma duyusu çok gelişmiş. Ona korsan arkadaşlarınız için bazı hediyeler aradığınızı söyleyin, nasıl birşeyler aradığınızı sorduğundaysa, bedava olanlardan deyin. Size bir hikaye anlatmaya başlayacak ve hikayedeki isimleri siz dolduracaksınız, az önce kapağın üzerinde okuduğunuz isimler. İsimleri doğru bir şekilde söyleyin, hikayeyi dinleyin (ben çok güldüm!) ve ödül olarak bir adet “protez deri” (prosthetic skin) kazanın. Şimdi müzik kutusunu inverntory’nizden çıkarın ve çaldırın (play music for Dave). Çabuk bir şekilde solunuzda, yerde duran sepetlerin yanına gidin, en soldaki sepetin içinden protez bir el (prosthetic hand) çalın. Eğer müzik durursa Dave sizi duyup ne yaptığınızı anlıyor, müzik durmadan eli çalmanız lazım. Dave’e burunsuz bir korsan (no-nose pirate) hakkında bir şey bilip bilmediğini sorun, size bütün kayıtlarının altüst olduğunu, çünkü onları tutan maymunu Pongo’nun kaybolduğunu, o olmadan hangi kayda bakacağını bilemediğini söyleyecek. Sağınızda, tezgahın üzerinde duran şey (üç tane dev tavla zarına benziyor) maymun Pongo’nun kayıt sistemi, onu unutmayın, daha sonra kullanacaksınız.
Son olarak inventory’nizdeki mendili (soyguncuya ait mendil) Dave üzerinde kullanın (yani ona koklatın), hatırlarsanız onun koku alma duyusu çok gelişmiş. Fakat şansınız yok, bugün biraz nezle. Mendildeki kokuyu ona bir şekilde “göstermelisiniz”.
Mendili Guybrush üzerinde kullanın. Mendildeki kokunun neye benzediği hakkında bir dizi şey söyleyecek. İlk söylediği şeyi tekrar söyleyene dek mendili ona koklatmaya devam edin. Kokunun tahtaya, balığa, bataklık suyuna ve çiçeklere benzediğini söylüyor. Yapmanız gereken şey, bu malzemeleri toplayıp bir “parfüm” yapmak ve bunu Dave’e koklatmak, o zaman sizin için mendilin kime ait olduğunu söyleyecek.
Ama önce bankaya girelim.. Dükkandan çıkın ve tekrar kanalizasyon deliğinin önüne gelin. Prosthetic skin’i delik üzerinde kullanın. Bir tür trambolin oldu.. Ya da tramplen miydi? Her neyse.. Şimdi “deliğin üzerine gerilmiş deriyi” kullanın. Zıplayarak çatı penceresinden içeri gireceksiniz.
Merdivenlerden aşağı inin. Sağ tarafta, duvarda ışıkları yakmak için kullanacağınız bir ip (pull-chain cord) var. Onu çekerek ışıkları yakın, sol tarafta, bir üst katın duvarında burun şeklinde bir gölge göreceksiniz. Önce ekranın sol altındaki masanın üzerinden ScupperWare’i alın. Şimdi yine merdivenleri kullanarak bir üst kata çıkın ve burun şeklindeki gölgenin yanına gidin. Guybrush soyguncunun düşürdüğü takma burunu bulacak, o anda da Müfettiş içeri girip kanıt olduğu gerekçesiyle buruna el koyacak. İçeri girdiğiniz pencereyi kullanarak dışarı çıkın.
Lucre Island (devam)
Şimdi malzemeleri toplamaya başlayabiliriz. House of Sticks’i bulun (bankadan bir önceki ekran) ve içeri girin. Bankada karşılaştığınız kızgın adam sizden sonra içeri girecek ve bankadayken kırdığı bastonunun yerine başka bir tane alacak. Bastonundan düşen tahta parçalarını yerden alın, ilk malzemeyi buldunuz. Tezgahtarla burunsuz korsan hakkında soru sorun, size Pegnose adında birinden bahsedecek, Lucre Adasındaki en büyük korsan, ormanda kimsenin bilmediği bir yerde yaşıyor ve ördeklerden çok korkuyor. Çünkü burnunu bir ördek koparmış. Dükkandan çıkın ve parfüm tezgahının önüne gidin. Çok gelişmiş Yılmaz Morgül’e benzeyen tezgahtarla konuşun, size Pegnose hakkında bir iki bilgi daha verecek. Parfüm tezgahından bir tane kolonya alın. Tezgahından solunda, yerde boş parfüm şişeleri (empty spritzer bottle) var, bir tane de ondan alın. Şimdi Inventory’e girin ve tahta parçalarıyla boş parfüm şişesini birleştirin (default olarak “u” tuşu) ve “home-made cologne” yapın. Buradaki işiniz bitti, limanın girişindeki Bait Shoppe’ye gidin.
Dükkanın önündeki ördeği alıp inventory’nize koyun. İçeri girip tezgahtarla konuşarak Pegnose hakkında biraz daha bilgi alın. Tam arkanızda, üzerinde “free bait” yazan bir tezgah var. Önüne gidin ve home-made cologne’yi free bait üzerinde kullanın, şişeye ikinci malzemeyi de çekmiş oldunuz. Pick tuşuyla bir adet free bait alın (yani kokmuş balık) ve inventory’e girerek balıkla ScupperWare’i birleştirin. Bu tezgahın sağında, üzerinde tahtahkurusu sirki (termite circus) yazan bir tezgah daha var. Prosthetic hand’i sirk üzerinde kullanın, böylece sirkteki üç tahtakurusunu elin üzerine almış oldunuz. Şimdi dükkandan çıkın.
Law Office’in önüne geri dönün. Law Office’le banka arasında üstü kemerli bir yol var, buraya girerek haritaya çıkın. Üstteki bataklığa gidin. Bataklığa geldiğinizde, home-made cologne’yi çıkartın ve bataklık suyu (puddle) üzerinde kullanın, üçüncü malzeme de buydu. Tekrar haritaya dönün. Soldaki Mansion’a gidin. Burası Ozzie’nin, yani sinirlendiği zaman bastonunu kıran adamın malikanesi. Girişte bir havuz var, havuzun önünde de sarı bir çiçek duruyor. Çiçeği alıp inventory’nizde home-made cologne ile birleştirin, son malzemeyi de böylece tamamladık. Mansion’a girin. Buraya kadar gelmişken Ozzie’yle iki çift laf etmeden olmaz değil mi?
Ozzie’yle konuşun, Karayipleri ele geçirme planlarını öğrenin. Fazla da uzatmayın, kayda değer bir şey söylemiyor. Inventory’nizden cologne’yi çıkarın (home-made cologne’yi değil, parfüm tezgahının üzerinden aldığınız kolonya) ve Ozzie’nin ayaklarının önündeki doldurulmuş kunduzun (platypus) üstüne sıkın. Ozzie çok sinirlenip bastonunu tekrar kıracak ve yeni bir tane almak için tekrar House of Sticks’e gidecek.
Tekrar şehre dönün. House of Sticks’e girin ve üstü tahtakurusuyla kaplı prosthetic hand’i Ozzie’nin ısmarladığı yeni bastonu üzerinde kullanın (girişin sağındaki sepetin içinde). Ozzie gelip bastonu alacak ama tahtakuruları bastonu yediğinden gittiği her yerde talaş izleri bırakacak, onu takip etmek için bu izi kullanabilirsiniz.
Lucre Island (devam)
Tekrar Palace of Prosthetics’e girin ve home-made cologne’yi Dave üzerinde kullanın. Size bir isim verecek, bunu bir kenara not edin. Bana verdiği isim Carl B. Trushtaker’dı ama sizinki farklı olabilir. Zaten size gereken ismin baş harfleri. Bu isim elbette hırsızın kullandığı takma isim, ama size onun nerede olduğunu gösterecek, çünü Dave kayıtlarını inceleyip bu kişinin verdiği adresi size söyleyecek. Fakat hatırlarsanız Dave’in kayıtlarını kullanmayı bilen tek kişi vardı, o da bir maymundu, netekim aynı zamanda kayıptı. Önemli değil, maymunun kullandığı aleti kullanarak gerekli kaydı Dave’e siz vereceksiniz. Sağınızda, tezgahın üzerinde duran ve üç tane dev tavla zarına benzeyen alete dönün. Bunlar hakikaten üç tane zar, her yüzünde farklı bir sembol var. Her sembol alfabedeki bir harf grubuna karşılık geliyor. Yapmanız gereken şey, Dave’in size verdiği ismi bu sembolleri doğru bir şekilde yerleştirerek “yazmak”. Ancak ismin hepsini yazmayacaksınız, sadece baş harflerini yazmanız yeterli. Örneğin bana verdiği isim Karl B. Trushtaker’dı, orada KBT yazmam gerekiyor. Size verdiği de üç baş harfi olan bir isim olacak. Hangi sembolün hangi harf grubuna karşılık geldiğini anlamak için şu listeye bakabilirsiniz:
Tavşan sembolü = A-D
Ağaç sembolü = E-H
Kabak sembolü = I-M
Maymun sembolü = N-S
Muz sembolü = T-Z
İsmi yazdıktan sonra kırmızı düğmeye basın, gereken kayıt Dave’in önüne gelecek. Kağıdı size verecek, kağıdın üzerinde tam olarak adres yazmıyor, onun yerine bir takım sayı ve harfler var. Örneğin “12.15 W, 1.15 S” vs. Bunları bir kenara yazın, gerçi her zaman inventory’den çıkarıp bakabilirsiniz ama böyle daha pratik oluyor. Şimdi dükkandan çıkıp limana geri dönün, geminizin önüne. Rıhtımın geminin sol tarafına denk gelen kısmında Carla duruyor. Carlayı geçip ilerleyin, satranç oynayan iki gemicinin yanına geleceksiniz. Onların kullandığı saati almanız gerekiyor. Sol taraftaki gemiciye yaklaşın ve onunla konuşun, ilk olarak herhangi bir şey söyleyin, sonra 5 numaralı diyalog seçeneğini seçin. Sonra da sürekli 4 numaralı diyalog seçeneğini seçin. Bunu birden fazla kez yapmak zorunda kalacaksınız, ama eninde sonunda gemici sizin söylediğiniz şeyden irkilip elindeki piyonu hareket ettirecek ve rakibi de bunu geçerli bir hamle sayacak. Bu olana kadar 4 numaralı diyalog seçeneğini seçmeye devam edin. Şimdi sağ taraftaki gemiciye yaklaşın ve ilk olarak herhangi bir şey söyleyin, sonra aynı şey olana dek 4 numaralı diyalog seçeneğini söylemeye devam edin. İki gemici birbirine girdiğinde, saati alıp uzaklaşın.
Lucre Island (devam)
Daha önce söylediğim yerden tekrar haritaya çıkın ve bataklık suyunu aldığınız bataklığa gidin. Hemen önünüzde bir sal (raft) bağlı duruyor. Saati çıkarıp raft üzerinde kullanın (saati raftın üzerine koymuş oldunuz). Şimdi raftın üzerine çıkın ve Dave’den aldığınız kağıtta yazan numaraları önünüze çekin.. Biraz karışık gibi duruyor ama öyle değil. Raftın üzerine çıktığınızda, ekranın sağ altındaki saatin kaçı gösterdiğine bakın. Diyelim ki 1.15′i gösteriyor. Elinizdeki kağıtta 1.15′i bulun ve yanındaki yön harfine bakın, diyelim ki kağıtta da “1.15 W” yazıyor. Bu, batıya (west) gitmeniz gerektiği anl—– geliyor. Yeni bir ekrana geçtiğiniz anda, saatin bu sefer kaçı gösterdiğine bakın. Elinizdeki kağıtta saatin gösterdiği zamanı bulun ve kağıtta yazan yöne doğru gidin. Bu şekilde demir bir kapının önüne gelene kadar devam edin. Sürpriz, kapının öteki yanında bir Guybrush daha var! Nasıl oluyor hiçbir fikrim yok, “zamansal bir paradoks” olmalı. Yine kağıdı kalemi önünüze çekin. Guybrush size bir anahtar verecek. Ona kim olduğunu sorun ve verdiği cevabı bir kenara yazın (Tüm bunlar her seferinde değişiyor, o yüzden benim oyunumda olanları yazamıyorum). Size iki eşya daha verecek. Bunların hangi sırada verildiğini not edin. Diğer Guybrush’la tekrar konuşun, ondan şu anda hangi sayıyı düşündüğünüzü bilmesini istiyorsunuz, size bir rakam söylüyor, bunu da bir kenara not edin. Inventory’den anahtarı çıkarıp kapıyı açın. Size son olarak bir eşya daha veriyor. Tüm bunların sırasını aklınızda tutmaya çalışın. Açılan kapıdan geçin ve yine saat/yön yöntemini kullanarak ilerlemeye devam edin. Tekrar aynı demir kapının önüne geleceksiniz, bu sefer karşı taraftasınız.. Diğer Guybrush da yine orda. Şimdi burada az önce diğer Guybrush’la yaptığınız şeyleri aynı sırada tekrarlamanız gerekiyor. Bu sıra her seferinde değiştiğinden, size yardımcı olmama imkan yok. Örneğin benim oyunumda diğer Guybrush bana önce bir anahtar vermişti, bu yüzden şimdi ilk olarak inventory’den anahtarı çıkarıp Guybrush’a vermeliyim. Sonra bana bir takım eşyalar vermişti, bunları aynı sırada ona geri vermeliyim. Hangi sayıyı düşündüğünü sorduğundaysa, önceden verdiği cevabı söylemeliyim, vs. Yanlış bir cevap verirseniz “uzay-zamanın dokusunu zedelediğiniz için” bir kara delik açılıyor ve sizi bataklığın başına ışınlıyor, bu herşeye baştan başlayacaksınız demek…
Bu işi hallettiğinizde, tekrar kapıdan geçin ve yine elinizdeki saat/yönleri kullanarak ilerlemeye devam edin, Pegnose’un evinin önüne geleceksiniz. Eve doğru ilerleyin, Guybrush konuşmaları dinleyip Pegnose’la Ozzie’nin ortak olduğunu anlayacak. Ozzie evden çıktığında, inventory’den chicken grease’i çıkarıp kapının önündeki üzerinde “welcome” yazan paspasın üstünde kullanın. Şimdi ördeği çıkarın ve konuşmaları dinlediğiniz pencere üstünde kullanın. Pegnose panikle evden kaçarken (ördeklerden korkuyordu, hatırladınız mı?) paspasa basıp kayacak ve tuzağın içine düşecek. Bir ara demo girecek, tekrar hapishaneye döndünüz. Pegnose’u bulmanız suçsuzluğunuzu kanıtlamak için yeterli değil, bankadan çalınan eşyaları da bulmalısınız.
Yine haritaya çıkın ve Ozzie’nin evine gidin. İçeri girip Ozzie’yle konuşun, onu Pegnose’la ortak olmakla suçlayın. Size söylediği şeye cevap olarak içinde “lots of booty” olan diyalog seçeneğini seçin. Ozzie evden ayrılıp bankadan çalınan eşyaların yanına gidecek, onu bastonundan dökülen talaşları kullanarak izleyin. Sonunda ada gibi bir yere geleceksiniz, Ozzie’nin çıktığı yere dikkat edin. Ozzie uzaklaştığında onun çıktığı yere gidin, ekranın altında “secret entrance” yazana dek dolanın. Secret entrance’a girin ve içerdeki masanın üzerinde duran düğmeye basın. Bir perde açılacak ve çalınan eşyaları göreceksiniz, ama onlara ulaşmak için biraz daha bulmaca çözmek gerekiyor. Buradan çıkıp tekrar adanın üstüne dönün. Sağa doğru ilerleyin, ekranın altında “dive into..” gibi bir şeyler yazması gerekiyor. Yazmıyorsa yazana dek adanın kenarlarında yürüyün. Suya dalın ve dibe ulaşıncaya kadar bekleyin. Inventory’den ScupperWare’i çıkarın ve parıldayan balıklardan biri yanınıza geldiği zaman “open” komutunu seçin, parıldayan balık ScupperWare’in içine girecek, artık ışığınız oldu. Sol taraftaki mağara girişine girin, çalıntı eşyaların yanına çıkacaksınız. Paraları ve sandığı alın, sandığı alırken yere ufak bir şey (itty-bitty brass screw) düşecek, onu da alın. Suyun altına geri dönün ve sağ taraftan su üstüne çıkın. Haritaya çıkın, Lucre Town’a dönün, hapishaneye gidip itty-bitty brass screw’ı müfettişe gösterin. Böylece suçsuzluğunuz ispatlanacak ve Melee Adasına dönmekte serbest olacaksınız. Act 2′ye hoşgeldiniz.
ACT 2 – Melee Island 2
Elaine’in durumu hiç iyi değil, seçimleri kaybediyor. Ara demoda, Elaine’in rakibi Charles L. Charles’ın aslında LeChuck olduğunu öğreniyorsunuz. LeChuck da şu “dünyanın en korkunç ve en büyük sırrının” (Ultimate Insult) peşinde. Elaine’le konuşun, size Ultimate Insult’ın ne olduğunu araştırmanızı, araştırmaya da Melee Town’daki Voodo Lady ile konuşarak başlamanızı önerecek. Melee Town’a inin, House Of Mojo’yu bulun (şehre girer girmez önünde meşaleler yanan yer) ve içeri girin. Yerdeki el heykelinin yanına gidin ve parmağını kullanın (sadece “finger” olarak geçiyor), odadaki ayna dönecek ve Voodoo Lady ortaya çıkacak. Yanına gidip Ultimate Insult ile ilgili konuşun. Sonra Elaine’in babasından kalan şeylerin bununla ne gibi bir bağlantısı olabileceğini sorun. Voodoo Lady’nin mistik güçleri sayesinde sandık açılacak ve üç tane eşya (earings, necklace ve pen) inventory’nize eklenecek. Bunlar vasiyette bahsedilen düğün hediyeleri, ama sonuncusu kayıp. Voodoo Lady’e bu eşyaların ne işe yarayacağını sorun, Ultimate Insult’ın anahtarları olduğunu ve sonuncuyu da bulmanız gerektiğini söyleyecek. Buradaki işiniz bitti, dükkandan çıkabilirsiniz.
Haritaya çıkın ve Harbor’a gidin. Grog Machine’in para deliğine (coin return slot) bakın, biri bir çeyreklik unutmuş. Onu alın ve makine üzerinde kullanın. Şimdi makineyi tekmeleyin, yumruklayın, sarsın ve son olarak kibarca rica edin. Bir sürü grog şişesi çıkaracak. Bir tanesini alıp tekrar haritaya çıkın.
House Of Wax’a gidin. İçerdeki adamla konuşup ona etraftaki mumların (candles) nedenini sorun. Bir kova çıkaracak, kovaya dikkat. Onunla dördüncü düğün hediyesi hakkında konuşursanız, bunun bir resim olduğunu öğreniyorsunuz. Adamın çıkardığı kovanın içinden boya fırçasını (paintbrush) alın ve tekrar Melee Town’a dönün.
Scumm Bar’ın olduğu yere gidin. Burası bir suşi lokantası olmuş! İçeri girin, sağa dönün ve buradaki üç tabureden ortada olanına oturun. Tam önünüzde küçük bir su kanalı var, içinde minyatür gemiler yüzüyor (bu bir servis şekli, sipariş edilen yemekler gemilerin üzerine konularak direk müşterinin önüne gönderiliyor). Tam önünüzdeki duvardaysa palmiye ağaçlarını gösteren bir resim var. Garsonla konuşun ve ondan pişmiş (something cooked) bir şey isteyin. Ellerindeki tek pişmiş şeyin yanan balık olduğunu söyleyecek, bir tane ısmarlayın. Bir süre sonra yanan balık bir geminin üstünde (alevler saçarak!) önünüzden geçecek. Paintbrush’ı elinize alın. Zamanlamanızın iyi olması gerekiyor. Gemi tam resmin altından geçerken, paintbrush’ı mekanizma üzerinde kullanın (sadece “use the paintbrush in the underwater mechanism” seçeneğini seçin), doğru yaptıysanız tüm gemiler duracak, yanan gemiyse tam resmin altında duracak, aşçı mutfaktan fırlayıp ne olduğuna bakmaya gelecek. Unutmayın, yanan gemiyi kendi önünüzde değil, tam resmin altında durdurmanız gerekiyor. Çok az vaktiniz var, aşçı geri dönmeden mutfağa dalın, grog şişesini sol alttaki soba gibi şeyin üzerinde kullanın. Mekanizma tamamen işe yaramaz olacak ve alevlerin resmin üstündeki boyayı erittiğini gösteren bir ara demo girecek, altından bir harita çıkacak. Ara demo bittiğinde, resim inventory’nize girmiş olacak. Buradan çıkıp Harbor’a geri dönün.
Geminizin önüne gidin. Pruvadaki (yani geminin önü.. pruva deniyodu ona di mi?) kadın figürüne yaklaşın. Earings’i, necklace’i ve pen’i figür üzerinde kullanın. Son olarak resmi figür üzerinde kullanın, Ultimate Insult’ın parçalarının Jambalaya Adasında olduğu ortaya çıkacak. Yola çıkmadan önce Elaine gelip size verdiği mührü geri alıyor. Bundan sonra Jambalaya Adasına doğru yola çıkacaksınız ve oyun da disc 2′yi isteyecek.
Jambalaya Island
Jambalaya’da bulmanız gereken üç parça var: (resmin arkasında yazıyor) silver monkey head, bronze hat ve golden man. Bunların hepsini bulunca, Ultimate Insult’ın parçalarını tamamlamış olacaksınız. Hadi başlayalım.
Geminizden iner inmez, sağ tarafınızda “community rowboat”u göreceksiniz, ona binin ve Jambalaya Island’ın yanındaki “Knuttin Atoll”e doğru kürek çekin. Yolda sizi bir gemi durduracak, bu geminin kaptanıyla mümkün olduğu kadar az konuşup atol’e doğru devam edin. Mavi renkli binanın olduğu kıyıya yanaşın ve sandaldan inin. Yukarıdaki mavi renkli binaya doğru ilerleyin ve kapıda dikilen kadınla konuşun. Ona bu binanın ne olduğunu sorun, siz bu bölgenin korsanların “rehabilitasyonu” için ayrıldığını, burasının da korsanları tekrar topluma kazandırmayı amaçlayan bir okul olduğunu söyleyecek. Kayıt olmak istediğinizi söyleyin ve ders başlasın.
Bir sürü ıvır zıvır laftan sonra, kadın “final sınavı” yapacak. Final dedim de, bu senede mezun olamazsam öldüm ben.. Oturup ders çalışmam gerekirken nelerle uğraşıyorum yarabbim.. Final sınavı üç tane sorudan oluşuyor, tüm bu sorulara mümkün olabilecek en kötü (en “korsanca”) cevapları verin, okuldan kovulacak ve bir adet “eşek” şapkasıyla ödüllendirileceksiniz. Kapının sağ tarafında bir yangın alarmı düğmesi var, ona basın. Öğretmeniniz “yanıyo ortalık” deyü bağırarak okuldan dışarı fırlayacak, hemen içeri dalıp girişin hemen solundaki oyuncak sandığından düdüğü (whistle) alın. Şimdi tekrar sandalınızın yanına geri dönün, yolda bir kukla gösterisi göreceksiniz. Kuklaların yanına yaklaşın, biri sizin biri de LeChuck’ın kuklası. Siz yaklaşınca Guybrush kuklası kaybolup geriye sadece LeChuck kuklası kalacak. Burda ne olduğunu sorun, “ben Haelberd’im!” gibi bir cevap verecek. Bundan sonra içinde Haelberd lafı olan diyalog seçeneklerini seçin, en sonunda da “sen Haelberd’sen son otuz yıldır ne yapıyordun?” diye sorun. Hop, Guybrush kuklası geri geldi. Kuklacıyı görmek istediğinizi söyleyin. Bunu üstüste üç dört defa söylemek zorunda kalabilirsiniz ama en sonunda kuklacı Haelberd ortaya çıkacak. Inventory’den resmi çıkarın ve Haelberd üzerinde kullanın. Korkup kaçacak ve geride kuklaları bırakacak. İki kuklayı da yerden alın. Sandalınıza binin ve Jambalaya Island’a geri dönün.
Starbucaneer’s binasını bulun ve içeri girin. Girer girmez sağınıza dönün, pencerenin önündeki bitkilerin arasında bir adet “empty groggoccino cup” var, onu alın. Dükkanın içinde turist bir kadın var, yanındaki alışveriş torbasının içinden “Starbucaneer’s logo mug”ı alın. Şimdi empty groggoccino cup’ı elinize alıp tezgahtarın yanına gidin, onu kahveyle (groggoccinoyla) doldurmasını isteyin. Dolu bardağı inventory’e geri koyun. Hemen solunuzda, tezgahın üzerinde “mini bagels with schmear witz” var. Bir tanesini alın ve ısırın. Öğk, iğrenç! Isırdığınız parçayı inventory’e koyun (Burası şaka gibi gelmesin, bir tane mini bagel alıp ısırmanız ve geriye kalan parçayı inventory’e koymanız cidden önemli). Artık buradan çıkabilirsiniz.
Haritaya çıkın (şehrin kuzeybatısındaki merdivenleri kullanarak çıkacaksınız). Haritanın sağ altındaki “Time-Share”e gidin. Buradaki Stan’le konuşmadan önce, masaya yaklaşın ve buradan bir tane “pamphlet” alın. Şimdi masanın arkasındaki eve yaklaşın, sol taraftaki pencerenin önünden “jar of glue” alın. Şimdi Stan’e yaklaşın ve önce inventory’den groggoccino cup’ı çıkarıp için. Stan çok hızlı ve sıkıcı konuştuğu için, önce bir kahve içmezseniz uyuya kalıyorsunuz. Sonuca ulaşmanızın kolay bir yolu var, diyalog seçenekleri içinde “real estate” yazanını seçin ve sonra da “gimme the pitch!” seçeneğini seçin. Stan’in sıkıcı konuşmasını dinleyin (kahveyi içmemişseniz uyuya kalıyorsunuz), sonunda size bir adet “Planet Threepwood coupon” verecek.
Jambalaya Island (devam)
Şehre dönün ve Planet Threepwood’a girin. Girişin solundaki “günün spesiyalleri” menüsünü okuyun. İsimler tanıdık geldi mi? Bir garson bulup yiyecek bir şeyler ısmarlayın. Nasıl ödeyeceğinizi soracak, Stan’den aldığınız kuponu kullanacağınızı söyleyin. Size bir tane “free Monkey Mug” getirecek. Yalnız onu restorandan çıkarmanız yasak. Onun yerine geçecek sahte bir bardak yapmalısınız ki kimse free monkey mug’ı aldığınızı anlamasın, ki burası oyunun artık abarttığı bir yer olmuş bence.. Yakınlarda dolaşan jolly pirate ile konuşun ve karikatürünüzü yaptırmak istediğinizi söyleyin. Size sorduğu sorulara nasıl isterseniz öyle cevap verin, önemli olan elinizde free monkey mug’ı tutarken bir karikatürünüzü yaptırmak. Şimdi inventory’e girin ve karikatürle jar of glue’yu birleştirin. Şimdi bunu Starbucaneer’s logo mug ile birleştirin, bir adet “fake monkey mug” elde ettiniz. Free monkey mug’ı alıp yerine fake monkey mug’ı bırakın ve restorandan çıkın, parçalardan ilki olan “silver monkey head” artık elinizde. Tekrar Starbucaneer’s binasına dönün ve boş groggoccino cup’ınızı kahveyle bir kez daha doldurtun. Şehrin ortasındaki heykele yaklaşın ve buradaki turistle konuşun, heykelin kime ait olduğuyla ilgili bilgi edinin, ve dikkat edin, heykelin “şapkası” kayıp. Son olarak Micro-Groggery dükkanına gidip içeri girin ve tezgahtardan içecek bir şey isteyin, sizden kimlik göstermenizi isteyecek, öyle bir şeyiniz olmadığından size ancak bir “grog jr.” verebileceğini söyleyecek. Verdiği şeyi içmeyip inventory’e koyun. Buradaki işiniz bitti, ama biraz eğlenmek istiyorsanız buradaki Carlayla konuşun veya “tuhaf görünüşlü makinaya” binin (Glue’yu makine üzerinde kullanırsanız, “Planet Threepwood coupon”u buradan da alabilirsiniz).
Şimdi “altın adam”ı (golden man) bulalım. Tekrar haritaya çıkın ve haritanın sol tarafındaki havuz simgeli yere (diving competition) gidin. Burada bir “dalış yarışması” yapılıyor ve tahmin edin birincinin ödülü ne; bir adet altın adam figürü! Rakibiniz Marco DePollo. Marco DePollo’yla konuşun, çok uzun ve sıkıcı konuşuyor. Diyalog seçenekleri arasında “sana karşı yarışmak istiyorum” gibi bir şey gördüğünüzde hemen seçin. Size önce gidip hakemlerden bir dalış sertifikası almanızı söyleyecek. Hakemlerin yanına gidip yarışmak istediğinizi söyleyin, pek de keyifli olmayan bir “fiziksel muayene”den sonra size sertifikayı verecekler, sertifikayı Marco üzerinde kullanın ve işte yarışma başladı.
İlk atlayışı Marco yapıyor. Fena değil.. Arkasından siz geliyorsunuz, bu atlayışı istediğiniz gibi yapın. Çok kötüydü! Hakemlerin yanına gidin. En soldaki hakeme niye atlayışınıza kötü puan verdiğini sorun. Bakacak bir ailesi olduğunu ve Marco’nun kendisine yüksek puanlar için iyi para ödediğini söyleyecek. Inventory’e girip Stan’in yerinden aldığınız pamphlet’i (yani broşürü) çıkartın ve önce kendiniz bakın. Broşürdeki resim bu hakemin resmi ve yanındaki karısı değil! Broşürü hakem üzerinde kullanın, size bundan sonra yüksek puanlar verecek. Ortadaki hakeme de aynı soruyu (niye düşük puan verdiğini) sorun. Suya girdiğinizde etrafa çok su fırlattığınızı söyleyecek. Şimdi en sağdaki hakeme de aynı soruyu sorun, size yarışmanın kurallarını anlatacak. Yarışmada yapılabilecek dört atlayış tipi var:
Keelhaul = Yukarı ok tuşu
Rum Barrell = Aşağı ok tuşu
Spinning Swordsman = Sağ ok tuşu
Alpha Monkey = Sol ok tuşu
Yapmanız gereken şey, Marco’nun atlayış stilini aynen tekrarlamak. Marco atlamadan önce, o atlayışta hangi stilleri kullanacağı anons ediliyor, örneğin “keelhaul, alpha monkey, rum barrell”. Sıra size geldiğinde, siz de bu hareketleri aynı sırada yapmalısınız. Yani verdiğim örnekte yukarı, sol ve aşağı ok tuşlarına basmalısınız. Marco’nun yanına geri dönün. Onu tekrar yarışmaya davet etmeden önce, inventory’den yarısını yediğiniz mini bagel’i çıkarıp Marco’nun çadırın yanındaki masanın üstünde duran baby oil’i üstünde kullanın. Şimdi yine inventory’den okuldaki büyük başarınız sayesinde kazandığınız eşek şapkasını çıkarıp kafanıza takın (suya dalarken daha az su fırlatmanızı sağlayacak). Şimdi Marco’yu tekrar yarışmaya davet edin.
Yukarıda anlattığım şekilde Marco’nun dalış stilini tekrarlayın. Başarırsanız hakemlerin hepsi 10 puan verecek ve son bir yarışma daha yapılacak. Ama bu sefer Marco sizin stilinizi tekrarlamak zorunda. Tramplene çıkın ve istediğiniz stilleri kullanarak bir atlayış yapın. Marco nasılsa beceremeyecek çünkü baby-oil’ini değiştirdiniz. Yarışmayı kazanacak ve golden man’i alacaksınız.
Jambalaya Island (devam)
Kaldı son parça, bronze hat. Tekrar küçük sandalınıza binin ve daha önce okulu ve kuklaları bulduğunuz kıyıya çıkın. Kıyıya çıkar çıkmaz hemen sağınızda eski bir balıkçı kulübesi göreceksiniz. Onun sağından devam edin, iki korsanın olduğu bir sahile çıkacaksınız. Korsanlardan biri sizi görür görmez kaçmaya başlayacak. Kalan korsana niye diğerinin kaçtığını, omzundaki papağanları ve şehirdeki heykelle bir ilişkisi olup olmadığını sorun. Buraya ilk gelişinizde sizi durduran geminin kaptanının sahilde ikiden fazla korsan görür görmez hemen toplarını ateşlediğini, papağanlardan birinin her zaman doğru, diğerinin ise her zaman yalan söylediğini ve en önemlisi şehirdeki heykelin babasına ait olduğunu ve heykelin şapkasını onun kestiğini öğreneceksiniz. Şapkayı sahildeki kayalardan birinin altına saklamış ama hangisi olduğunu hatırlamıyor. Şimdi uzun ve sıkıcı olan kısma başlayabiliriz, ekranın sağından düzinelerce kayanın sizi beklediği sahile çıkın. Kayaları üçerli gruplar halinde inceleyeceksiniz. İlkine yaklaşın, inventory’den düdüğü çıkarın ve çalın. Papağanlar gelecek. Papağanlardan birine inventory’nizdeki grog’u, diğerine de kahveyi (groggoccino) içirtin. Grog’u içen sarhoş olup sallanmaya başlayacak, kahveyi içen de zıp zıp zıplamaya. İstediğiniz bir tanesine örneğin iki kere ikinin kaç ettiğini sorun. Eğer dört derse, o her zaman doğru söyleyen papağan demektir ve durumuna dikkat edin, yani sarhoş mu yoksa zıplayıp duruyor mu? Papağanlar her seferinde yer değiştireceğinden, doğru söyleyen papağanı ancak böyle anlayabilirsiniz. Şimdi doğru söyleyen papağana şapkanın bu kaya altında olup olmadığını sorun. Maalesef hemen evet demiyorlar. Üç kayada da aynı şeyi deneyin (yani kayanın önüne gidin, düdüğü çalıp papağanları çağırın ve doğru söyleyene şapkanın burada olup olmadığını sorun). Üç kayadan üçünde de bulamamışsanız, diğer kayalara geçin. Ben beşinci veya altıncı kayada şapkayı ancak bulabildim, her seferinde aynı animasyonları izlemek zorunda olduğunuz için bu iş inanılmaz sıkıcı. Doğru kayayı bulduğunuzda (yani papağan sorunuza evet diye cevap verdiğinde), inventory’den kuklalarınızı çıkartın ve gösterinize başlayın. Sahilde iki kişiden fazlasını görünce topları çalıştıran kaptanı sinirlendirecek diyalogları seçin. Bir süre sonra, kaptan sinirlenip topu ateşleyecek, gülle kayayı parçalayacak ve siz de son parça olan bronze hat’i alabileceksiniz.. Şimdi Melee Island’a geri dönebiliriz.
ACT 3 – Monkey Island
Siz yokken neler olmuş böyle? Elaine kayıp ve seçimi LeChuck kazanmış. Üstelik Ozzie ile ortak çalışıyorlarmış. Sizi hiçbir şeye karışamayacağınız kadar uzak bir yere bırakmaya karar veriyorlar ve… gözünüzü açtığınızda Monkey Island’dasınız! Özlemiş miydiniz?
Ekranın sol üstünde, yeşil ağaç yaprakları arasında muzlar duruyor. Görmesi biraz zor ama yeşilin içinde sarı bir renk arayın, eninde sonunda bulursunuz (screenshot’a da bakabilirsiniz). Şimdilik muzları kullanmayacaksınız ama yerleri aklınızda olsun. İlerleyin ve haritaya çıkın. Hemen önünüzdeki kampa (Herman’s Camp) girin. Buradaki kulübenin önünde, yerde bir adet hindistan cevizi var, alın. Herman’la konuşun. Hafızasını kaybetmiş. En son hatırladığı şeyin ne olduğunu sorun. Kafasına düşen sert bir cisimden bahsedecek. Tanıdık geldi mi? Elinizdeki hindistan cevizini Herman’ın kafasına fırlatın, hafızasının bir bölümü yerine gelecek (Eğer patch’i yüklememişseniz, bu noktada Herman’ın hafızası yerine gelmiyor. Tuhaf bir bug, patch’i yükleyin). Tekrar ilk hatırladığı şeyin ne olduğunu sorun. Lavla kaplı bir araziden ve bir süt şişesinden söz edecek. Maalesef henüz işinize yarayabilecek başka bir şey hatırlamıyor.
Haritaya çıkın. Herman’ın kampının sağ tarafında yer alan Canyon bölgesine girin. Burada bir maden girişi var. Girişin hemen önünde bir kaktüs duruyor, kaktüsün dibinde de bir adet “banana picker” duruyor, alın ve tekrar haritaya çıkın. Haritanın sol üstündeki Lava Field’e gidin. Lava Field’e girmeden hemen önce, (hala haritadayken) biraz sola saparsanız Volcano Castle girişini göreceksiniz, buraya girin. Bir ara demo Timmy’nin boş bir süt şişesini bir lav havuzuna fırlattığını gösterecek, şişe kayalardan birinin üzerine düşecek. Evet, maalesef onu almalısınız. Lav kullanmayan bir adventure oyunu görsem çok şaşıracam zaten, lavdan nefret ederim!
İlerleyin ve “cathedral”a girin. Burası “dünyanın ilk LeChuck kilisesi”. Girer girmez ekranın altında “look at shields” yazısı çıkacak. Banana picker’ı çıkarın ve shields üzerinde kullanın, iki adet “tiny shields” sahibi olacaksınız. Katedralin içinde dolaşın, karşınıza hayalet bir rahip çıkacak. Sonuca hızla ulaşmak istiyorsanız, diyalog seçenekleri arasında içinde lav kelimesi geçenleri seçin. Rahip size aşağıdaki lav havuzunun “yeni evli iftler için hoş bir gezinti yeri” olduğunu söylüyor ve orada gezebilmek için bir kayık olduğunu söylüyor. O kayığa binip binemeyeceğinizi sorun. İlk anda reddedecek ama bir daha sorun, bu sefer kabul edecek. Kayığa binip süt şişesinin olduğu lav havuzuna ineceksiniz.
Banana picker’ı hazır edin. Kayığı kontrol etmek son derece zor, ama elinizden geleni yapın. Yolunuzu kapatan kütüklerden onlara çarparak kurtulabilirsiniz. Eninde sonunda süt şişesinin olduğu kayanın yanından geçeceksiniz ve ekranın altında “use banana picker with milk bottle” yazısı çıkacak. Hemen süt şişesini alın! Geriye dönüş işlemi otomatik. Burada kontrolün çok zor olduğunu biliyorum, ama yılmayın. Ben altıncı veya yedinci deneyişimde ancak becerebildim (ilkinde beceremezseniz -ki büyük ihtimalle öyle olacak- rahipten tekrar kayığa binmenize izin vermesini isteyin), bir “trick” varsa da keşfedemedim, kusura bakmayın.
Tekrar Herman’ın kampına geri dönün. Süt şişesini Herman’ın kafasına fırlatın, hafızasının bir bölümü daha yerine gelecek. Ona en son hatırladığı şeyin ne olduğunu sorun, bir akordiyon’dan bahsedecek.. Akordiyon?
Monkey Island (devam)
Haritaya çıkın. Kampın sol tarafındaki Vista Point’e gidin. Bir bulmacayla daha karşı karşıyayız. Ekranın altında karınca yuvalarına benzeyen bir sürü oluk var. Önünüzde de bir sürü taş parçası duruyor. Yapmanız gereken şey, ekranın en altındaki oluklardan ortadakine bir kaya parçasını sokmak. Bunu nasıl yapacağınıza gelince, kayaları belli bir sırada deliklere atacaksınız. (Yapma yaa?) Şimdi elinize bir kaya parçası alın ve en sağdaki deliğe atın. Hemen bir tane kaya parçası daha alıp bekleyin. İlk attığınız kaya parçası bir köke takılacak ve kökü biraz titretecek. Bu olur olmaz, elinizdeki kaya parçasını ortadaki deliğe atın ve hemen bir kaya daha alın. Bu attığınız kaya parçası da bir köke takılıp kökü biraz sallayacak, o anda kayayı en soldaki deliğe atın ve bir tane daha kaya alın. Bu attığınız kaya da bir kökü sallayınca, elinizdeki kayayı tekrar en soldaki deliğe atın. Becerirseniz attığınız kayanın az önce kayıkla dolaştığınız havuzun belli bir yerine düştüğünü gösteren bir demo girecek. Unutmayın, her taşı bir önceki taş bir kökü salladığı anda atacaksınız ve sıra şu şekilde: En sağ, orta, en sol, en sol.
Katedrale geri dönün ve kayıkla bir tur daha isteyin. Havuza girdiğinizde, havuzun sizi normalde katedrale geri döndüren kısmına girin, ama girer girmez az önce oraya düşürdüğünüz taşın olduğu yöne doğru sapın. Ufak bir lav havuzuna gireceksiniz, gönül rahatlığıyla karaya çıkın. Bulunduğunuz yerin sol üst tarafında, yeşil bir palmiye ağacı var. Use komutuyla ağacı devirin, bir köprü yapmış oldunuz. Artık bu tarafa geçmek için her seferinde kayıkla gezintiye çıkmak zorunda değilsiniz. Sağ tarafta ise taş bir köprü var. Köprüden geçin ve haritanın daha önce giremediğiniz karşı tarafına geçmiş oldunuz.. Monkey Town’a gidin. Maymunlar Kralı Jojo ile tanışın. Şapkasına dikkat ettiniz mi? Jojoya şapkası ile ilgili sorular sorun, bunun “bir onur simgesi” olduğunu söyleyecek. Bunun ne anlama geldiğini sorun, size “Monkey Combat”tan bahsedecek. Monkey Combat ne derseniz hemen belirteyim ki, baş ağrısına yol açmak için birebir olan bir şey.. Jojoyu dikkatle dinleyin veya dinlemeyin, neticede monkey combat’ın ne olduğunu aşağıda anlatıyorum.
Köyün içinde dolanın, kulübelerden birinde elinde bir akordiyon tutan bir maymun göreceksiniz. Shield’i elinize alın ve kullanın (use shields), maymun akordiyonu bırakıp shield’leri alacak, siz de akordiyonu alın.
Herman’ın kampına dönün. Tahmin edin ne yapacaksınız; akordiyonu Herman’ın kafasına fırlatın. Şahsen ben Herman’ın Türk olduğuna ve adının da büyük ihtimalle Hayrullah olduğuna ikna oldum, neticede kafasına vurunca aklı başına geliyor.. Akordiyonu kafasına yiyince, Herman’ın hafızası tamamen yerine gelecek, ve adının Herman olmadığını hatırlayacak. Hayır, Hayrullah da değil.. O sizin kayınpederiniz, Elaine’in babası! Yıllar önce Ozzie yüzünden bu adaya düşmüş ve hafızasını kaybetmiş. Onunla size gubernatorial symbol’ü verene dek konuşun. Bu symbol’ün Ultimate Insult için gerekli bir parça olduğunu da öğrenmiş oluyoruz.
Monkey Island (devam)
Artık Monkey Combat için hazırsınız. Peki Monkey Combat nedir? Yapılması imkansız bir şey. Tamam, hemen umutsuzluğa kapılmayalım. En azından denemek lazım. Fakat şunu belirteyim ki, şu Monkey Combat için harcadığım zamanı derslere verseydim şimdiye doçenttim.
Monkey Combat, beş temel hareketten oluşuyor:
Anxious Ape (AA)
Bobbing Baboon (BB)
Charging Chimp (CC)
Drunken Monkey (DM)
Gimpy Gibbon (GG)
Bu hareketlerden her biri, diğer ikisini yeniyor. Yani örneğin AA, BB ve GG’yi yeniyor. Daha doğrusu benim oyunumda yeniyor.. Hangi hareketin hangilerine karşı etkili olacağı oyun her başladığında farklı bir şekilde belirleniyor, yani benim oyunumla sizinki birbirinden tamamen farklı.. Bende AA BB’ye karşı etkili olabilirken sizde tam tersi olabilir, kendiniz bulacaksınız. İş sadece bu kadar olsa kolay. Bu hareketleri yapabilmek için belirli sözcükler söylemeniz gerekiyor. Dört tane sözcük var:
Ack (A), Cheek (C), Eek (E) ve Oop (O).
Örneğin OCE demek, AA duruşunu almanızı sağlıyor. Hangi sözcüklerin hangi duruşu sağlayacağı da tamamen random (rastgele) olarak yaratılıyor, yani yine sizin oyununuzla benimki farklı. İşin karışık yanı, belirli bir duruştan diğerine geçerken söyleyeceğiniz sözcük sırasının her seferinde değişmesi. Örneğin AA duruşundan GG duruşuna geçmek için AOE demeniz gerekirken, AA duruşundan DM’ye geçmek için EEE demeniz gerekiyor (Neyse ki tam tersi durumda sözcük sıraları değişmiyor, yani GG’den AA’ya geçmek için yine AOE, DM’den AA’ya geçmek için de yine EEE demeniz yeterli). “Gerekiyor” derken benim oyunumda gerektiğini unutmayın, sizinkinde söylenecek sözcükler değişik olacaktır. Yapmanız gereken iki şey var: Hangi duruşun hangilerini yendiğini ve bir duruştan öbürüne hangi sözcüklerle geçileceğini bulmak. Elinize kağıt kalemi alacaksınız ve oturup hepsini tek tek yazacaksınız. Pratik yapmak ve bu söylediğim şeyleri bulmak için Monkey Town yolunda gezinen maymunları kullanabilirsiniz. Zaten önce bu maymunları yenmeden JoJo ile karşılaşamıyorsunuz. Kurallar bunlar, yöntemi bulmak size kalmış… Bu noktada benim oyunumla sizinki tamamen farklı olacağından size yardım edemiyorum. Karşılaşma çok basit kurallarla işliyor, Guybrush ve rakibinin sağlıkları muz simgeleriyle ifade edilmiş, rakibinin muzlarını sıfıra indiren maçı kazanır. İşi öğrenince (ki epey sürüyor) gidip JoJo ile karşılaşın, onu yenin ve şapkasını alın.
Bölümün başındaki sahile geri dönün. Banana picker’ı kullanarak daha önce söylediğim yerdeki muzların hepsini alın. Timmy’e bir tane muz ikram edin, sizi takip edecek. Haritaya çıkıp Canyon’a gidin. Timmy’nin hala sizi takip ettiğinden emin olun, gerekirse ona tekrar muz verin. Peşinizde Timmy’le beraber madenden içeri girin ve buradaki demir kapının önüne gidin. Kapıdaki vent’i açın, içeri bir tane muz fırlatın, Timmy delikten içeri girecek. Deliği (yani vent’i) hemen kapayın. Kapının üstündeki portal’da bir tane muz kullanın, Timmy sizin için kapıyı açacak. İçeri girin.
Mekanik aksamlarla dolu bir odadasınız. Önünüzdeki dev vidalara benzeyen şeyin üstünde bir tane weed whipper var (screenshot’a bakabilirsiniz). Onu banana picker’ı kullanarak alın ve kayıkla tura çıktığınız Lava Field’e dönün. Kayığınızın girdiği küçük lav havuzunu hatırlıyor musunuz? Çevresinde bir sürü ot (patch of weeds) var. Weed whipper’ı patch of weeds üzerinde kullanın. Lavın madendeyken girdiğiniz odanın içine aktığını gösteren bir demo girecek, makineye güç sağlamış oldunuz. Haritaya çıkın ve Big Monkey Head’in olduğu bölgeye gidin.
Dev maymun kafası heykeli önünde durun ve JoJo’dan aldığınız şapkayı heykel üstünde kullanın, Guybrush şapkayı heykelin kafasına atacak. Banana picker’ı heykelin burnu üzerinde kullanın, dev ağız açılacak, hey burada merdivenler var! İçeri girin, bir tür kontrol odasına çıktınız. Gubernatorial Symbol’u buradaki prominent slot üzerinde kullanın (screenshot’a bakabilirsiniz). Dev heykel harekete geçecek, meğer bu bir robotmuş. İşte en sonunda adadan ayrılıyorsunuz.
Melee Island 3
Eve hoşgeldiniz. Ozzie Ultimate Insult’ı (bunun ne işe yaradığını söylemeyi unuttuk değil mi, korsanların içindeki macera duygusunu alıp onları uyumlu vatandaşlar haline getiriyor) çalıştırmak üzere. Yerdeki kalası (plank) alın ve kulelerden daha kısa olanı üstünde kullanın. Şimdi kısa kulenin tepesine çıkın ve plank’ı tekrar kullanın (yani plank’ın üstüne atlayın). Zıplayıp daha uzun olan kulenin tepesine çıkacaksınız, buradaki düğmeyi kullanın ve Ultimate Insult’ı durdurun. Şimdi sırada Ultimate Monkey Combat var.. Biliyorum, bu iş çok sıkıcı, bir de bana sorun.
Ultimate Monkey Combat’ta dev maymun robotu kontrol ediyorsunuz, LeChuck da kendi dev makinesini kontrol ediyor. Bir elinde de Elaine’i tutuyor, dikkatli olun! Kurallar Monkey Combat’la aynı ama işiniz biraz daha kolay, burada LeChuck’ı yenmek zorunda değilsiniz, üç defa beraberlik (draw) almanız yeterli. Yapacağınız iş son derece basit, LeChuck’ın hangi duruşu aldığına bakın ve o duruşun aynısını alın, draw olacak. Üç draw’dan sonra rakibiniz olan taş heykel kendi kafasını yumruklamaya başlayacak, bu sırada içerde olan Ozzie’nin de sonu gelecek. JoJo robotu adaya geri xxxürecek, siz de Elaine ve Timmy ile beraber günbatımına doğru yürüyeceksiniz.. Tebrikler! Hele şükür bitti.
Eğer “credits”i sonuna kadar izlerseniz (on dakika falan sürüyor) kısa bir demoyla ödüllendirileceksiniz. Bu sefer gerçekten bitti. Hadi gidip Quake oynayalım…
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.eskidendi78.tr.gg
 
Escape From Monkey Island Tam Çözüm
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» The Curse Of Monkey Island (PC) - Tam Çözüm
» Freelancer (PC) -Tam Çözüm
» Atlantis 2 - Tam Çözüm
» Far Cry 2 Tam çözüm
» God Of War 3 Tam Çözüm

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Paylaşım Türkiye :: Oyunlar :: Tam Çözümler-
Buraya geçin: