Google en azından arama reklamlarında online reklam işlerinin iyi gittiğini sergilemeye devam ediyor. Salı günü, 31 mart’da sona ermiş olan şirketin 1.mali 3 aylık dönemi için kaydedilen brüt kar 6.77 milyar$ olarak gerçekleşmiş olup bu sonuç geçen yılın aynı dönemine göre %23′lük bir artışı ifade etmektedir.
Google’ın kazanç performansı’nı hesaplayan finansal analistler, 1.71 milyar$ tutarındaki Google ortaklarına ödenen traffic-acquisition( domain ve web sitesi işletenlere ödenen adsense ve reklam payı) ödemelerini 3 aylık dönem karının içinde değerlendiriyorlar. Bu durumda şirketin ilk çeyrek dönem brüt karı $5.06 milyar olarak gerçekleşmiş oluyor ve bu …
Google en azından arama reklamlarında online reklam işlerinin iyi gittiğini sergilemeye devam ediyor. Salı günü, 31 mart’da sona ermiş olan şirketin 1.mali 3 aylık dönemi için kaydedilen brüt kar 6.77 milyar$ olarak gerçekleşmiş olup bu sonuç geçen yılın aynı dönemine göre %23′lük bir artışı ifade etmektedir.
Google’ın kazanç performansı’nı hesaplayan finansal analistler, 1.71 milyar$ tutarındaki Google ortaklarına ödenen traffic-acquisition( domain ve web sitesi işletenlere ödenen adsense ve reklam payı) ödemelerini 3 aylık dönem karının içinde değerlendiriyorlar. Bu durumda şirketin ilk çeyrek dönem brüt karı $5.06 milyar olarak gerçekleşmiş oluyor ve bu da analistlerin önceden tahmin ettiği $4.95 kar rakamının çok az ötesinde gözüküyor. 1. çeyrek net kazanç ise $1.96 milyar olarak hesaplanmış bu da geçen yılki $1.42 milyar net kar’a göre %38′lik bir artışı gösteriyor. Bir kereye mahsus özel maliyetler hesaba katılmadığında, elde edilen bu kar her bir lot hisse için $6.76 kazancı ifade ediyor.
Dönem kar sonuçlarının kamuoyuna açıklanmasını takiben Google’ın uzman finansal yetkilisi Patrick Pichette finansal çevrelere, ”insan kaynağına, ürünlere ve aktif varlıklara yoğun bir şekilde yatırım yapmaya devam ediyoruz” açıklamasında bulundu.