haso Yetkingrafiker
Mesaj Sayısı : 2099 Kayıt tarihi : 02/08/10
Kişi sayfası Altın: 0 Para: 0
| Konu: Fox'un Dizileri Niye Tutmuyor? Perş. 12 Ağus. - 14:37 | |
| ‘Keskin Bıçak’ın ilk bölümü 0.51 reytingle ‘AB’de 63’ncü, 1.09 reytingle de ‘Total’de 37’nci oldu.
‘Yer Gök Aşk’ dizisinin ilk bölümü ise 1.63 reytingle ‘AB’de 23’ncü, 1.77 reytingle de ‘Total’de 25’inci sıraya yerleşti.
iki dizinin ilk bölüm reytinglerinin ortaya koyduğu tablo çok açık ve net:
ikisi de ölü doğdu.
Peki onca açık hava ilanı, bilboard, medya ve ekran tanıtımına rağmen Fox’un dizileri niye ‘çakıldı’?
Fox yönetimi, yeni projelerinin tanıtımı için geniş bir mecrayı kullanıyor, ama bu mecrayı iyi değerlendiremiyor.
Türkiye’yi bilmiyorum, ama istanbul’un her yanı Fox’un yeni dizilerinin tanıtımlarıyla dolu.
Kanal, bu duyurular sayesinde bir tanınırlılık yaratıyor, ancak bunu reytinge dönüştürmeyi başaramıyor.
Çünkü o ilanlarda merak uyandıracak, seyirciyi cezbedecek hiçbir şey yok.
Yeni bir dizi mi başlıyor?
Alıyorlar o dizideki başrol [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]cularının vesikalık birer fotoğrafını, bazı Avrupa ülkelerinin vize için istedikleri ‘biometrik’ fotoğraf kıvamına getirdikten sonra poster yapıp asıyorlar açık hava reklamlarına.
Yanında da, o dizinin Fox’ta ne zaman yayınlanacağına dair bir yazı.
‘Keskin Bıçak’la ‘Yer Gök Aşk’ın açık hava ilanları birbirinin aynı.
Akrabalarından başka kimsenin tanımayacağı [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]cuların, değil portre posterlerini asmak, heykellerini dikseniz ne olacak?
O portre posterlerin altında, ‘Aranıyor... Kellesini getirene bin [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ödül var’ diye yazsa eyvallah.
Hepimiz anında ‘kelle avcısı’ oluruz icabında!
Ancak burada durum başka.
Fox’un yaptığı tanıtımları her gün milyonlarca insan görüyor, ama o insanların binde biri merak edip de o dizileri izlemiyor.
Bir dizinin ilk bölümünün aldığı reyting, o televizyonun tanıtım bölümünün başarısı ya da başarısızlığı sayılır.
Sonraki haftalarda ise hedef gösterilecek adres değişir.
Top artık, yapımcı, senarist, yönetmen ve [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]culara geçer.
işin tanıtımı iyi yapılmışsa, ilk hafta insanlar meraktan izler. Sonrasında, o seyircinin kalıcı olup olmayacağını tanıtım bölümü değil, yapımın içeriği belirler.
Seyirci severse, aşı tutmuş demektir ve iş yürür gider.
Seyirci sevmezse o iş sizlere ömür.
Fox’un temel sorunu ise şu:
Dizilerinin ilk bölümünü yayınlarken ekranı karşısına yeteri sayıda izleyici çekemiyor.
Merak uyandırıp, o seyirciyi ekranı karşısına bir çekebilse, belki de her şey yoluna girecek.
| |
|